O podstawie programowej można pisać długo i niekoniecznie dobrze. Szkoły polonijne obowiązuje dokument z 3 sierpnia 2020 roku, który de facto jest lekko okrojoną i zmodyfikowaną podstawą programową obowiązującą uczniów w Polsce. Polscy uczniowie w Irlandii są zatem zobowiązani do poznania twórczości m.in. Mickiewicza, Słowackiego, Sienkiewicza i Prusa. Nietrudno zauważyć, że lista lektur tego typu nie stworzy miłośnika literatury. Dla uczniów, którzy na co dzień posługują się językiem angielskim, archaiczny język i tematyka zaproponowanych tekstów kultury stanowią barierę nie do pokonania. Czy wobec tego należy im i sobie odpuścić tę mękę i skupić się jedynie na kształceniu kompetencji komunikacyjnych? Czy można jednak podjąć wyzwanie i spróbować zachęcić uczniów do interpretacji tekstów pozornie martwych i nieprzydatnych?
POLECAMY
Krok pierwszy
Nie ma mowy o interpretacji lektury bez jej zrozumienia (proszę mi wybaczyć ten truizm). Bardzo często uczeń, widząc „ścianę tek...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!