Technologie informacyjne w pracy współczesnego polonisty

Polski w praktyce

Żyjemy w świecie nowoczesnych technologii. W zasadzie cały czas jesteśmy „podłączeni” do wirtualnego świata. Skoro nasi uczniowie nieustannie żyją w sieci, intuicyjnie posługują się aplikacjami, dlaczego nie wykorzystać tych źródeł w codziennej pracy?

Pojawienie się nowoczesnych technologii w świecie edukacji może być ułatwieniem w pracy i nauce zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli. Oczywiście aby nauka była efektywna i nie powodowała nudy, należy równoważyć elementy rozrywki z tym, co ważne, mądre i potrzebne. Nie bójmy się więc wykorzystywania nowoczesnych technologii na swoich lekcjach. Ma być ona sprzymierzeńcem, a nie wrogiem. Pamiętajmy jednak, że najważniejsze jest zachowanie równomiernych proporcji oraz kierowanie się umiarem i rozwagą. Nie każda aplikacja przyda nam się na lekcji i nie każda spełni swoją funkcję, czyli pomoże nam przy osiąganiu celów lekcji. Narzędzia informacyjno-komunikacyjne stosujemy bowiem w taki sposób, by były ilustracją tego, co chcemy osiągnąć. W żadnym razie nie mogą być one materiałem zastępczym, czymś, co zdominuje nam lekcje i wypełni czas. Klikanie dla samego klikania, czy w telefonie, czy na...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI