Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie viii

Egzamin tuż, tuż – powtórzenie wiedzy na temat rodzajów literackich

Polski w praktyce

Czas: 2 godziny lekcyjne

POLECAMY

Cele lekcji:
Uczeń przypomina sobie poznawane od klasy IV do VIII wiadomości na temat rodzajów literackich. Dokonuje usystematyzowania wiedzy. Potrafi wiedzę zastosować w praktyce.

Pomoce dydaktyczne:

  • kserokopie materiałów graficznych o liryce, epice i dramacie dla każdego ucznia,
  • kartki (w formacie widocznym z tablicy dla każdego ucznia) z zapisanymi tytułami i autorami poznanych tekstów kultury w liczbie odpowiadającej liczbie uczniów danej klasy,
  • 2 słoiki i drobny makaron.

Przebieg lekcji

Czynności nauczyciela Uwagi
PRZED LEKCJĄ
Rozdanie uczniom materiałów dotyczących usystematyzowania wiedzy na temat rodzajów literackich Załącznik 1., 2., 3.
Podział klasy na trzy grupy. 
Przydział zadań dla grup
Grupa I:
Drodzy Uczniowie! Waszym zadaniem jest przygotowanie dziesięci...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI