Typ szkoły | Szkoła ponadpodstawowa, klasa II |
Przedmiot | Język polski, kształcenie literackie i kulturowe |
Czas lekcji | 45 minut |
Epoka | Renesans |
Ścieżka edukacyjna | Niestandardowe pomysły na to, jak czytać lekturę |
Temat lekcji | Literacka wizytówka |
Cele ogólne | Podczas lekcji kształtowane i wzbogacane są wśród uczniów postawy:
|
Cele operacyjne | Uczeń na lekcji:
|
Metody i techniki dydaktyczne | Zagadki filmowe, elementy lekcji odwróconej, burza mózgów, metoda niedokończonych zdań, feedback (elementy oceniania kształtującego) |
Formy pracy | Burza mózgów, praca indywidualna |
Środki i pomoce dydaktyczne |
|
Przebieg lekcji
Faza wstępna
POLECAMY
- Faza wstępna lekcji zakłada przygotowanie przez uczniów minutowych wizytówek literackich bohaterów. Młodzi ludzie losują imię bohatera i na jego temat wyszukują dwie informacje prawdziwe. Przygotowywane etiudy zawierać mają jeszcze trzecią informację, zmyśloną.
- Podczas pracy nad filmem uczniowie kierują się kryteriami:
– czas trwania filmu: około minuty;
– film zawiera trzy informacje, z czego dwie prawdziwe i jedną fałszywą;
– wymyślona informacja powinna zachowywać zasady prawdopodobieństwa.
Bardzo ważne jest, aby uczniowie nie dzielili się przed zajęciami tym, co wymyślili. Jednym z elementów toku zajęć jest zaskoczenie, skłonienie do zastanowienia się nad prawdziwością wiadomości (trening umiejętności związanych z krytycznym myśl...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!