Typ szkoły, klasa | Szkoła ponadpodstawowa/klasa II |
Przedmiot | Język polski, kształcenie literackie i kulturowe |
Czas lekcji | 90 minut |
Epoka | romantyzm |
Ścieżka edukacyjna | Niestandardowe pomysły na to, jak czytać lekturę |
Temat lekcji | Literacki pokój zagadek |
Cele ogólne | Podczas lekcji kształtowane i wzbogacane są wśród uczniów postawy:
|
Cele operacyjne |
Uczeń na lekcji: POLECAMY
Uczeń po lekcji potrafi:
Uczeń w czasie lekcji:
|
Metody i techniki dydaktyczne |
Burza mózgów, pokój zagadek, feedback (elementy oceniania kształtującego) |
Formy pracy | Burza mózgów, praca indywidualna, praca zespołowa |
Środki i pomoce dydaktyczne |
|
Przebieg lekcji:
Faza wstępna
- Jako rozpoczęcie zajęć przewidziane zostało losowanie, w ramach którego uczniowie łączą się w pięć zespołów, pracujących nad osobnymi zagadnieniami.
- Następnie prowadzący przedstawia obszary, nad którymi pracować będą zespoły. Przykładowe zakresy tematyczne mogą dotyczyć:
– podłoża historycznego utworu;
– kompozycji dramatu romantycznego;
– motywacji działań głównego bohatera;
– najważniejszych wątków występujących w dramacie;
...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!