Grupa wiekowa | Klasy V–VII szkoły podstawowej |
Czas trwania | Dwie godziny lekcyjne |
Co będzie potrzebne? |
|
Kryteria sukcesu/kryteria nauczania/NaCoBeZU |
|
Metody pracy |
|
Formy pracy |
|
Cele kształcenia wynikające z podstawy programowej |
|
Faza wstępna – przygotowanie do zajęć:
Uczniowie znają już zasady stopniowania przysłówków. Teraz warto utrwalić zdobytą wiedzę, wykorzystując m.in. narzędzia TIK.
POLECAMY
Instrukcja dla nauczyciela do uruchomienia interaktywnego zadania:
Na początku należy wejść na stronę www.wordwall.net.
Następnie trzeba kliknąć w napis „społeczność” (u góry). Gdy wyświetli się prostokąt z opcją wpisywania fraz, należy wpisać „stopniowanie przysłówków”.
Po kliknięciu w lupkę wyświetlą się różne interaktywne zadania. Trzeba kliknąć w pierwsze po lewej stronie. To ruletka, którą nauczyciel może wyświetlić na tablicy interaktywnej lub na rzutniku. Jeśli będzie to tablica, uczniowie samodzielnie podejdą do niej i za pomocą dotyku uruchomią ruletkę, jeśli natomiast będzie to rzutnik, muszą podejść do komputera i operować myszką.
Przebieg lekcji:
Opcja 1:
Po uruchomieniu zagadnienia należy poprosić uczniów, by dobrali się w pary. Następnie uczniowie przygotowują w zeszycie tabelkę, składającą się z trzech części (stopnień równy, wyższy i najwyższy). Gdy uczniowie są już gotowi, jedna osoba z pary podchodzi do tablicy i „wykręca” przysłówek. Następnie wraca do ławki i razem z kolegą/koleżanką wpisuje go do odpowiedniej tabelki, a następnie uzupełnia pozostałe dwie. Uczniowie powtarzają czynność w wyznaczonym przez nauczyciela czasie (20–25 minut), tak aby można b...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!