Temat zajęć | „Każda cywilizacja ma własną wieżę Babel” (George Steiner). Na przekór odmiennościom |
Zagadnienia edukacyjne |
|
Czas realizacji | Dwie godziny lekcyjne |
Grupa wiekowa | Uczniowie klas VII–VIII szkoły podstawowej, uczniowie szkoły ponadpodstawowej |
Cele operacyjne | Uczeń/uczennica:
|
Formy i metody pracy | Omówienie, dyskusja, heureza, burza mózgów |
Przebieg zajęć
- Wstęp – rozpoznanie sytuacji bohaterów (10 min)
Nauczyciel prosi uczniów, by wymienili kraje, z których pochodzą uczniowie klasy przygotowawczej portretowanej w filmie Szkoła Babel (m.in. Egipt, Mauretania, Białoruś, Wenezuela, Senegal, Chile, Chiny, Rumunia, Serbia, Maroko, Irlandia Północna, Polska). Wskazując na ogromne zróżnicowanie tych państw, pyta następnie o to, co łączy bohaterów jako młodych imigrantów przybyłych do Francji. W odpowiedziach powinny pojawić się przede wszystkim następujące problemy:
- Rozbite i niepełn...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!