Temat zajęć | „Każda cywilizacja ma własną wieżę Babel” (George Steiner). Na przekór odmiennościom |
Zagadnienia edukacyjne |
|
Czas realizacji | Dwie godziny lekcyjne |
Grupa wiekowa | Uczniowie klas VII–VIII szkoły podstawowej, uczniowie szkoły ponadpodstawowej |
Cele operacyjne | Uczeń/uczennica:
|
Formy i metody pracy | Omówienie, dyskusja, heureza, burza mózgów |
Przebieg zajęć
- Wstęp – rozpoznanie sytuacji bohaterów (10 min)
Nauczyciel prosi uczniów, by wymienili kraje, z których pochodzą uczniowie klasy przygotowawczej portretowanej w filmie Szkoła Babel (m.in. Egipt, Mauretania, Białoruś, Wenezuela, Senegal, Chile, Chiny, Rumunia, Serbia, Maroko, Irlandia Północna, Polska). Wskazując na ogromne zróżnicowanie tych państw, pyta następnie o to, co łączy bohaterów jako młodych imigrantów przybył...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania języka polskiego.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia oraz jak angażować uczniów i podnosić ich aktywność.
710 artykułów online
12 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
75 numerów archiwalnych
132 karty pracy
40 autorów – specjalistów
Czasopismo Polonistyka • Prenumerata już od 399 zł/rok