Dla uczniów klas IV–VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych, w których uczą się osoby, dla których język polski nie jest językiem ojczystym lub pierwszym
Czas realizacji
budowanie świadomości językowej i kulturowej,
rozwój umiejętności komunikacyjnych,
dla osób uczących się języka polskiego jako obcego/drugiego: rozwijanie sprawności słuchania, mówienia i pisania oraz rozwijanie kompetencji komunikacyjnych
Cele szczegółowe
Uczeń/uczennica:
uważnie ogląda film,
wysuwa hipotezy co do dialogu w filmie,
analizuje sytuację komunikacyjną: powitania i poznawania się,
ćwiczy formuły grzecznościowe i gesty związane z witaniem i poznawaniem się,
utrwala słownictwo związane z piłką nożną,
doskonali umiejętność rozumienia ze słuchu,
poznaje podstawowe zwroty w innym języku,
pracuje w grupie,
integruje się w środowisku różnojęzycznym,
wyszukuje informacje w internecie
Metody i techniki dydaktyczne
pokaz filmu (metoda eksponująca),
metoda ćwiczeniowo-praktyczna i metoda problemowa (poszukujące),
metoda audiowizualna i komunikacyjna (w uczeniu się języka obcego)