Jak kulturalnie wyrażać własne myśli?

Scenariusz lekcji języka polskiego

Polski w praktyce
Dla kogo Dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
Czas trwania Dwie godziny lekcyjne (90 minut)
Metody 
i formy pracy 
• rozmowa kierowana,
• objaśnienia, instrukcje,
• tekst z pytaniami (załącznik nr 1),
• praca indywidulna, praca w grupie
Cele operacyjne Uczeń/uczennica: 
• wie, jak kulturalnie wyrażać swoje zdanie,
• wie, czym jest asertywność,
• rozpoznaje komunikat asertywny,
• samodzielnie tworzy komunikat asertywny

Przebieg zajęć

Część wprowadzająca
Na początku nauczyciel dzieli uczniów na grupy trzyosobowe, a następnie prosi, by każda z grup porozmawiała ze sobą na temat tego, czy łatwo jest powiedzieć drugiemu człowiekowi o tym, co się naprawdę myśli. Jeśli nie, to dlaczego? Po upływie kilku minut nauczyciel prosi przedstawiciela każdej z grup o przedstawienie wniosków.

POLECAMY

Część właściwa
Po zebraniu...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Polonistyka"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI