Dla kogo | Dla uczniów klas VI szkoły podstawowej |
Czas trwania | Dwie godziny lekcyjne (90 minut) |
Metody i formy pracy |
• rozmowa kierowana, • objaśnienia, instrukcje, • tekst z pytaniami (załącznik nr 1), • praca indywidulna, praca w grupie |
Cele operacyjne | Uczeń/uczennica: • wie, jak kulturalnie wyrażać swoje zdanie, • wie, czym jest asertywność, • rozpoznaje komunikat asertywny, • samodzielnie tworzy komunikat asertywny |
Przebieg zajęć
Część wprowadzająca
Na początku nauczyciel dzieli uczniów na grupy trzyosobowe, a następnie prosi, by każda z grup porozmawiała ze sobą na temat tego, czy łatwo jest powiedzieć drugiemu człowiekowi o tym, co się naprawdę myśli. Jeśli nie, to dlaczego? Po upływie kilku minut nauczyciel prosi przedstawiciela każdej z grup o przedstaw...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań magazynu "Polonistyka"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania języka polskiego.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia oraz jak angażować uczniów i podnosić ich aktywność.
710 artykułów online
12 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
75 numerów archiwalnych
132 karty pracy
40 autorów – specjalistów
Czasopismo Polonistyka • Prenumerata już od 399 zł/rok