Szkoła podstawowa – teoria i praktyka
Poniżej znajduje się słownictwo, które warto zastosować, pisząc zakończenie wypowiedzi argumentacyjnej.
POLECAMY
- Uważam, że przedstawione argumenty wystarczająco dowodzą…
- Podsumowując swoje rozważania, chcę stwierdzić, że…
- Przedstawione przeze mnie argumenty potwierdzają, że…
- Reasumując, …
- Sądzę, że udało mi się udowodnić, że…
- Jak wynika z przytoczonych przeze mnie argumentów, …
- Biorąc pod uwagę przytoczone argumenty, stwierdzam, że…
- Z całym przekonaniem stwierdzam, że…
Przyjrzyj się poniższej rozprawce. Podkreślono w niej zakończenie. Spróbuj je zapamiętać. Może uda ci się napisać podobne w swojej pracy.
Napisz rozprawkę, w której udowodnisz, że podróż nie zawsze oznacza to samo. W swojej pracy odwołaj się do dwóch utworów literackich.
Wielu ludzi uwielbia podróżować, odwiedzają tym samym np. nowe miasta. Zapewne każdy z nas niejednokrotnie zmieniał swoje dotychczasowe miejsce pobytu. Niektórzy wyruszali w nieznane, inni opuszczali kraj, aby polepszyć swoje warunki bytowe. W tej rozprawce udowodnię, że podróż nie zawsze oznacza to samo.
Warto zauważyć, że wędrówka tytułowego bohatera utworu Antoine’a de Saint-Exupéry była naznaczona próbą poszukiwania sensu życia. Mały Książę rozmawiał o ludzkich przywarach z mieszkańcami różnych planet. Spotkał także m.in. lisa, z którym się zaprzyjaźnił, oraz różę, o którą nieustannie dbał, przykrywając ją chociażby kloszem. Uświadomił sobie, czym jest miłość i przyjaź...