Dołącz do nas

Czasopismo Polonistyka

Kodowanie na języku polskim?

 

 

Kodowanie tylko na informatyce? W ramach programu #SuperKoderzy uczniowie klas 4-6 mają okazję poznać tajniki programowania i robotyki na lekcjach przyrody, historii, matematyki, techniki, języka polskiego, angielskiego, niemieckiego i muzyki. Już 170 szkół podstawowych
z całej Polski korzysta z nowoczesnych, bezpłatnych scenariuszy zajęć. By dołączyć do #SuperKoderów i rozpocząć cyfrową przygodę, należy do 27 kwietnia 2018 zgłosić swój udział poprzez formularz rekrutacyjny dostępny na stronie:
www.fundacja.orange.pl/rekrutacja.

Program #SuperKoderzy jest przeznaczony dla uczniów z klas 4-6. Polega na nauce programowania i robotyki. Innowacją jest, że zajęcia w ramach programu mogą być prowadzone nie tylko na informatyce, ale również na lekcjach  przyrody, historii, matematyki, techniki, języka polskiego, angielskiego, niemieckiego i muzyki, a także w trakcie zajęć dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Scenariusze zajęć są skonstruowane tak, by wpisywały się w podstawę programową każdego z przedmiotów.

Istotną korzyścią dla szkół biorących udział w programie jest nie tylko atrakcyjna oferta edukacyjna, lecz także grant w wysokości 2500 zł na zakup sprzętu koniecznego do przeprowadzenia zajęć. Co ważne, nauczyciele biorący udział w programie nie muszą mieć żadnej wiedzy z zakresu programowania. Po wejściu do #SuperKoderów biorą udział w szkoleniu, w czasie którego nabywają umiejętności niezbędne do poprowadzenia zajęć.

Nauczyciele  mogą uczyć dzieci programowania, sami nawet nie mając o tym początkowo pojęcia!  – mówi Beata Sokołowska, nauczycielka #SuperKoderów ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Milanówku.  Do grona #SuperKoderów do tej pory dołączyło 170 szkół z całej Polski.

Do 27 kwietnia 2018 roku potrwa także rekrutacja MegaMisji – bezpłatnego programu edukacyjnego Fundacji Orange skierowanego do klas 1 – 3. 

Program MegaMisja daje najmłodszym uczniom solidną bazę cyfrowej edukacji. W trakcie zajęć dzieci uczą się, jakie treści można publikować w internecie, jak chronić swoją prywatność, jak unikać niebezpieczeństw w sieci, jak znaleźć wiarygodne informacje, tworzyć  i obrabiać proste grafiki, dźwięki i filmy. Mechanizm MegaMisji zakłada zarówno zajęcia  z wykorzystaniem tabletów jak i pracę grupową, np. wspólne tworzenie plakatów. Opiera się na współpracy między dziećmi i twórczej dyskusji w trakcie zajęć, która przyspiesza nabywanie cyfrowych kompetencji.

Dzieci są bardzo zainteresowane, wciągnięte w tematy zajęć. Z tygodnia na tydzień czekają na kolejną lekcję – mówi Aleksandra Pocheć-Mordaka, nauczycielka w Szkole Podstawowej nr 7
w Nowym Dworze Mazowieckim. Jednej z 600, które wzięły udział w poprzednich edycjach projektu.

Każda szkoła po wykonaniu kolejnych zadań otrzymuje gwarantowane nagrody, takie jak tablety, audiobooki czy gry planszowe. Dodatkowo, szkoły mają możliwość wygrania wizyty Grzegorza Kasdepke, ambasadora programu.

Do 27 kwietnia 2018 roku nauczyciele i uczniowie z całej Polski mają szansę poszerzyć grono blisko 800 szkół, które od 3 lat wprowadzają najmłodszych w tajniki technologii. Programy są zgodne z podstawą programową i ostały objęte honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Cyfryzacji.

Więcej informacji o programach oraz formularze rekrutacyjne dostępne są na stronie: www.fundacja.orange.pl/rekrutacja.

Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu o MegaMisji i #SuperKoderach:

Informacje o naborze:

Biuro Programu #SuperKoderzy
Aleksandra Drozdek-Markowska
e-mail: info@superkoderzy.pl
tel. +48 601 086 821 / +48 22 642 22 40

Biuro Programu MegaMisja
Katarzyna Kapciak
e-mail: info@megamisja.pl
tel. +48 502 091 784

  • Jak wykreować siebie – retoryczne wątki (romantycznej) autobiografii

Podstawowy

Człowiek w świecie interdyscyplinarnym, czyli o uczeniu się i rozwoju w połączeniach

Nauczyciele i nauczycielki, musimy pogodzić się z faktem, że w XXI wieku w przeszłość odchodzi – czy chcemy tego, czy nie – styl nauczania rodem sprzed dwóch stuleci! I to pomimo, że tak m...